Programowanie wieloplatformowe

Literatura

  1. M. Summerfield, Advanced Qt Programming: Creating Great Software with C++ and Qt 4, Prentice Hall, USA, 2010.
  2. J. Blanchette, M. Summerfield, C++ GUI Programming with Qt 4 (2nd Edition), Prentice Hall, USA, 2008.
  3. A. Ezust, P. Ezust, Introduction to Design Patterns in C++ with Qt (2nd Edition). Prentice Hall, 2012.
  4. R. Rischpater, Application Development with Qt Creator. Packt Publishing, 2013.
  5. Oficjalna strona Qt http://qt-project.org/
  6. Forum poświęcone Qt http://www.devqt.pl
  7. Qt Centre http://www.qtcentre.org
  8. Qt Video tutorial http://www.youtube.com/watch?v=HiOOWDb4YjE
  9. Oryginalna dokumentacja Qt http://qt-project.org/doc/qt-5.0/qtdoc/index.html
  10. Kurs Qt po polsku http://blog.matthew.org.pl/kategoria/programowanie/qt/kurs-qt/

Materiały dydaktyczne (wykład):

  1. Sloty i sygnały
  2. Widgety i Layout
  3. Kontenery
  4. Rysowanie
  5. Qt Quick
  6. Model MVC w Qt
  7. Wykorzystanie sieci w Qt

Materiały dydaktyczne (laboratorium):

  1. Sloty i sygnały – Ćwiczenia
  2. Sloty i sygnały – Kod
  3. Kalkulator – częściowo gotowa implementacja. Proszę pobrać dopiero w ostateczności
  4. Widgety i Layout – Ćwiczenia
  5. Kontenery – Ćwiczenia
  6. Kontenery – Kod
  7. Kontenery – Zadanie dodatkowe
  8. Edytor tekstowy
  9. Edytor tekstowy – Ikony
      Dodatkowe pomocne materiały przy tworzeniu edytora tekstowego:

    1. Zaawansowany edytor tekstowy
    2. Przykład: Application z SDK

     

  10. Rysowanie – Ćwiczenia
  11. Rysowanie – Kod
  12. Fraktale – Ćwiczenia
  13. Przetwarzanie XML – Ćwiczenia
  14. Wykorzystanie klasy QTimer – Ćwiczenia
  15. Przetwarzanie Json – Ćwiczenia
  16. Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych – Ćwiczenia
  17. Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych – Materiały
  18. QtQuick – Ćwiczenia

Wymagania projektowe:

  1. Przykladowy projekt
  2. Projekt musi zawierać minimum 5 konkretnych funkcjonalności.
  3. Do projektu należy dołączyć dokumentację zawierająca diagram przypadków użycia, listę funkcjonalności w punkach wraz z jej opisem, diagram klas z opisem.
  4. Projekt musi implementować przynajmniej jeden (dowolny) wzorzec projektowy.
  5. Projekt musi być zgodny z zasadami projektowania obiektowego: abstrakcją, hermetyzacją, dziedziczeniem i polimorfizmem.
  6. Projekt powinien wykorzystywać możliwe największą liczbę komponentów Qt, mechanizm slotów i sygnałów oraz stosowne layouty.
  7. Oceniana będzie również odporność na błędy, optymalizacja kodu, złożoność zaproponowanych funkcjonalności oraz strona wizualna.

Komentowanie wyłączone.

WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera