Programowanie 3
Literatura obowiązkowa:
- Freeman, E. Robson. Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II. Helion, 2021.
- Freeman, E. Robson, B. Bates, K. Sierra: Wzorce projektowe. Rusz głową! Helion, 2010.
- Zhi Eng. Qt 6 C++ GUI Programming Cookbook. Practical recipes for building cross-platform GUI applications, widgets, and animations with Qt 6 – Third Edition. Packt Publishing, 2024.
- Oficjalna dokumentacja Qt: qt.io
- C. Martin. Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty. Helion, 2010.
Literatura uzupełniająca:
- Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion, 2014.
- Baka, Getting Started with Qt 5: Introduction to programming Qt 5 for cross-platform application development. Packt Publishing, 2019.
- Ezust, P. Ezust, C++ i Qt. Wprowadzenie do wzorców projektowych. Wydanie II. Helion, 2014.
- Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. M. Vlissides: Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku. Helion, 2010.
Preferowane środowisko programistyczne: IntelliJ IDEA oraz Qt Creator
Materiały dydaktyczne (wykład)
- Wprowadzenie do wzorców projektowych
- Omówienie wybranych wzorców kreacyjnych, strukturalnych i behavioralnych.
Antywzorce - Wprowadzenie do platformy Qt
Materiały dydaktyczne (laboratorium) – studia stacjonarne
- Wprowadzenie do wzorców projektowych. Wzorzec kreacyjny Singleton
- Wzorzec kreacyjny Fabryka
- Wzorzec strukturalny Dekorator
- Wzorzec strukturalny Kompozyt
- Wzorzec behawioralny Obserwator
- Przykładowy projekt zaliczeniowy
Materiały dydaktyczne (laboratorium) – studia niestacjonarne

